کد خبر: 1219649
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
جلسات مربوط به ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به رغم تمام ادعا‌های نخ‌نما، فضاسازی‌ها، تهدید‌ها و اردوکشی سیاسی کشور‌های غربی، بدون صدور قطعنامه علیه برنامه هسته‌ای پایان یافت. 

جلسات مربوط به ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به رغم تمام ادعا‌های نخ‌نما، فضاسازی‌ها، تهدید‌ها و اردوکشی سیاسی کشور‌های غربی، بدون صدور قطعنامه علیه برنامه هسته‌ای پایان یافت. 
درحالی که کشور‌های غربی سعی داشتند در نشست شورای حکام با ادعا‌های موهوم خود فشار‌های جهانی علیه برنامه هسته‌ای ایران را افزایش دهند، این تحرکات راه به جایی نبرد و از رسیدن به اهداف اعلانی خود بازماندند. به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانوف، سفیر و نماینده دائم روسیه روز پنج‌شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بررسی مباحث مربوط به ایران را تکمیل کرد و هیچ تصمیم یا قطعنامه‌ای صادر نشد. 
این برای پنجمین دور متوالی است که تلاش‌ها برای احیای پروژه شکست خورده امنیتی‌سازی پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام به سنگ می‌خورد و نه تنها قطعنامه‌ای صادر نمی‌شود که حتی اجماعی برای صدور بیانیه غیرالزام‌آور علیه ایران شکل نمی‌گیرد. در این نشست کشور‌های غربی با انگیزه‌ها و مواضع مشخصی علیه ایران، تلاش کردند از طریق تلفیق مسائل ادعایی پادمانی با تدابیر جبرانی ایران در برجام و اقدامات صورت گرفته در چارچوب قانون راهبردی مجلس، ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را وارونه نشان داده و مسائل ادعایی پادمانی را دستمایه مواضع سیاسی خود قرار دهند. لورا هولگیت، سفیر ایالات متحده طی سخنانی در جلسه مربوط به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از پرداختن به دستورکار نشست طفره رفت و با فرافکنی درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که پیشرفت‌های صنعت اتمی ایران هیچ هدف صلح‌آمیز معتبری را دنبال نمی‌کند. او در همین رابطه، از ایران خواست که بخشی از ذخایر اورانیوم خود را رقیق و تولید اورانیوم با خلوص ۶۰درصد را به طور کامل متوقف کند. سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان هم که از گذشته در خصوص پرونده هسته‌ای ایران به صورت هماهنگ موضع‌گیری می‌کنند پس از تکرار ادعا‌های سیاسی و نخ‌نما درباره پیشرفت‌های صنعت اتمی ایران ادعا کردند که ایران برای تنش‌زدایی درباره برنامه هسته‌ای خود، گام‌های عملی بردارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار